Ordbøker

Clue

Larvik kommune har frikjøpt Clue som ordbok for elevene. Clue gir ordforslag på norsk, engelsk, tysk og fransk.

Lenke til Clue ordbok.

Lexin

LEXIN er en nettbasert ordbok på norsk og forskjellige språk som er laget spesielt for minoritetsspråklige. Siden er i stadig utvikling og det finnes pr. i dag mellom 7500 og 10 000 ord, primært substantiver. LEXIN kan anvendes av elever, lærere, foreldre og andre interesserte. LEXIN-ordbøkene er åpne for alle, og bruken er gratis.

Lenke til Lexin-ordbøkene.

Google oversetter (Translate)

Elevene i Larvik kan bruke Google oversetter (Translate) på iPad. Dette er et gratis webbasert maskinoversettelsesprogram som oversetter mellom de fleste språk i verden. Appen kan også oversette tale og bilder av tekst.

Bokmålsordboka - nynorskordboka

Bokmålsordboka og nynorskordboka fra Språkrådet er tilgjengelig via nettet. På elevenes iPad er den også tilgjengelig som app "Ordbøkene".